29 Eylül 2010 Çarşamba

Ağaçta mı yetişiyor bu insan kaynağı..


Gerek TOBB'da asistanlık yaparken, gerekse asistanlık süremin bitimine doğru gerek secretcv, gerek kariyer.net gibi sitelerde işe alım ilanlarını incelemiştim. Gözüme ilk etapta çarpan ilanların çoğunun deneyimli insan kaynağı istihdam etmeye yönelik ilanlar olmasıydı. Bu noktada hem aklıma etik konusu, hem de bu insan kaynağı ağaçta mı yetişiyor sorusu geldi doğal olarak.

Finansal anlamda güçlü olan şirketler ya da yeni proje alan şirketler hızlı bir şekilde de ilerleyebilmek adına yetiştirilmiş iş gücünün peşindeler. Peki ya o iş gücünün yetiştirilmesi ve olgunlaşması süreci, harcanan emekler, aldıkları eğitimlerin daha önceki şirkete hem para hem vakit anlamındaki maliyeti ne olacak? Etik anlamda da yetiştirmiyorum arkadaş ama ben tecrübeli adam arıyorum diye ilana çıkmak ciddi anlamda çirkin geliyor bana. Sen elinin altına taşı koyma, yeni mezun programları uygulama, sonra sistem içerisindeki diğer şirketlerin emeklerinden, zamanlarından çal ve başarılıyım diye dolan sektör içerisinde oh ne ala..

Diyorum ki kendi kendime bir de acaba taşa tutuyorum ama bir nebze de hata mı ediyorum, haklarını mı yiyorum diye geçiriyorum aklımdan.

TOBBdaki dönemlerimde Turkcell, Vodafone, Ziraat Bankası ve IBMTurk gibi şirketlerin yeni mezun programları hakkında bilgi edinme, hatta bu programlarının tanıtım toplantılarına katılma fırsatım olmuştu. Tabii genelde bu programlarda başarılı öğrencilerin peşindeler vs. vs.

Şimdi bunca söylediklerimden sonra şirketlerin büyük bir kısmı, insan kaynağı arayan şirketlerin büyük bir kısmı yetişmiş iş gücünün peşindeyken, maliyet olarak gördüğü için yetiştirme programları maliyet azaltma kararlarında ilk başvurdukları kalem iken akla bu yetişmiş iş gücü ağaçta mı yetişecek acaba diye sormak geliyor. Hele ki üniversitelerin eğitim programlarının iş gücü piyasasına uygun öğrenciler mezun etme noktasındaki başarılarını tartışmanın, bu konuyu masaya yatırmanın gerekli olduğu günümüzde bu konu biraz daha fazla önem kazanıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder