15 Şubat 2016 Pazartesi

Eyvah!! Facebook hesabım çalınmış, ne yapmalıyım şimdi?

Son dönemlerde sosyal medya üzerinden özellikle saldırılan kişilerden elektronik para anlamına gelen kontör isteme şeklindeki saldırıların çok artması ve bu saldırıların Facebook üzerinden bir şekilde ele geçirilen hesaplar üzerinden ağırlıklı gerçekleştirilmesi sebebiyle bu yazıyı yazma gereği duydum. Kaybettiğiniz hesabınızı mail adresiniz üzerinden ve doğru hatırladığınız bir kaç bilgi ile geri almanız mümkün.

Adım 1: https://www.facebook.com/hacked adresini açıyorsunuz.

Adım 2: Hesap ile ilişkilendirilmiş bir bilgiyi 8e-posta, telefon, kullanıcı adı veya ad ve soyad) girdikten sonra bu hesap ile kullandığınız mevcut veya eski Facebook şifreinizi girmeniz istenecektir. Şifreniz saldırgan tarafından değiştirildiği için sizin hatırladığınız şifre eski şifre olarak değerlendirilecektir ve Üzgünüz, eski bir şifre girdin uyarısı gelecektir. Bu değişiklikliği yaptığını hatırlıyor musun? sorusuna Hayır yanıtını verin.



Adım 3: Bu adımda ise şifreniz saldırgan tarafından değiştirildiyse kullanmaya çalışacaktır. Bunu engellemek için hesabınızı geçici olarak kapatabilirsiniz.



Adım 4: Bu adımda e-posta adresinize yeni bir şifre gönderme opsiyonu olacaktır. Diyelim e-postanızda çalındı ve oraya gelecek şifre sıfırlama bağlantısı işinizi görmeyecek, o zaman Bunlara artık erişimin yok mu? seçeneğini seçmeniz gerekmektedir.

Adım 5: Size ulaşabilecekleri bir mail adresinizi paylaşıyorsunuz Facebook ile.

Adım 6: Devam ettiğinizde doğrudan Facebook Yardım Ekibine gönderebileceğiniz bir form geliyor önünüze. Bu aşamada hesabın size ait olduğunun doğrulanması için kimlik kopyanızın gönderilmesi beklenmektedir.

Adım 7: İlgili ekipler gerekli incelemeyi yaptıktan sonra tanımladığınız yeni mail adresine yeni bir şifre göndereceklerdir.

Akla burada hemen benim nüfus cüzdanıma birisi erişirse Facebook hesabım çalınabilir mi sorusu gelebilir. Bunun olabilmesi için yakın zamanda şifrenizin değiştirilmiş olması ve bu ekranların açılması için de sizin kullandığınız eski bir şifreyi bilmesi gerekecektir. Tutun ki size yakın birisi, tanıdığınız, bir akrabanız böyle bir işlem gerçekleştirdi. Tam da o vakit ip adresi kayıtları tutulduğu için Savcılık kanalıyla ihbarda bulunursanız kişinin kimliğine ulaşmanız olasıdır.

0 yorum:

Yorum Gönder