26 Nisan 2010 Pazartesi

Geri Dönüşüm Muhteşem Olacak..

Dün Ata Demirer'in senaryosunu yazıp, baş rolünün oynadığı Eyvah Eyvah filmini izlemeye gittim sonunda arkadaşlarımın ısrarlı önerilerinden sonra. Film komik ve eğlenceliydi, eğlenceli olmasına ama ilgimi çeken ve sizlerle paylaşmak istediğim daha ilginç ve ülkemizin geleceği için önemli olan bir kampanyanın afişi ile karşılaştım sinemanın girişinde.


AFM sinemaları ve ÇEVKO tarafından "Geri Dönüşümün" önemi ve Geri Dönüşümle ilgili bilgilendirme amaçlı broşürlerden edindim bir tane ve yaklaşık 1,5 yıl önce başıma gelen, o dönemlerde beni etkileyen bir olay geldi hemen aklıma. Sizlerle de paylaşayım:

Bir Avrupa Birliği Projesi için Letonya'nın başkenti Riga'daydık. Etkinlikle yapıldı, muhabbet, sohbet derken -bu gibi etkinliklerde beraber yenilir ve beraber toplanır sonra herşey- ortalığa şöyle çeki düzen veriyorduk ki, Yunan arkadaş elinde teneke kutularla gelip, geri dönüşüm poşeti alabilir miyim dedi, geri dönüşüm uygulamasının olmadığını öğrenince de çok ama çok şaşırmıştı. Ben de işte o an dedim ki kendime ulan komşu Yunanistan dahi Geri Dönüşüm Uygulamasına geçmişken ve yurttaşları bu derece duyarlıyken aynı duyarlılığı biz neden gösteremiyoruz. Şimdi diyeceksin ki peki sen evinde ayırıyor musun ki çöplerini, biliyorum. Maalesef cevap hayır. Bu konuda hem teşvik edici sağlam politikalar olmalı hem de ayrıştırarak çöpleri biriktiren vatandaşlarımızın işlerini kolaylaştırmalı belediyeler diye düşünüyorum. Kabul ediyorum, özellikle Ankara Çankaya'da muhtelif yerlerde cam ve kağıt toplanması için ayrı kutular var fakat kim gerçekten çöpleri ayrıştırarak, bu kutulara atmak için ayrı bir efor sarfeder ki Allah aşkına.

Erasmusla Almanya'ya giden bir arkadaşımdan çöplerini ayrıştırmadığı zaman çöplerinin kapısının önünden alınmadığını duymuştum, ne güzel bir uygulamadır diye de aklımdan geçirmiştim. Biz şimdilik devlet eliyle gerçekleştiremediklerimiz noktasında ÇEVKO ve AFM'nin yaptığı bilgilendirme kampanyasına destekte bulunalım madem. Ayrıntılı bilgi ve broşürer için lütfen http://www.cevko.org.tr adresini ziyaret ediniz.

Gelecekte çocuklarımıza daha yaşanabilir bir Dünya bırakmak istiyorsak, her geçen kıtlaşan kaynaklardan dolayı refah seviyemizin düşmesini istemiyorsak "Geri Dönüşüm'e önem verelim".


0 yorum:

Yorum Gönder