Geçenlerde bloguma tekrar bir göz attım ki ne göreyim. Ben uzun zamandır blogumda yazı yazmamış, iletmemiş, paylaşmamışım. Hali hazırda okuduğum kitaplardan önemli gördüğüm noktaları bir txt dosyasına ya da word dosyasına kaydetmeyi sevmem. Blogumdan daha ziyade kendim için yayınlarım. Umarım temelde kendime ettiğim bu iyilikten faydalananlar da çıkar.
Kitabın Adı: Introductory Overview for ITIL V3 (ITIL 2011 yılında standartlarında güncellemeler yaptı.)
Özet Notları:
The primary objective of Service Management is to ensure that the IT services
are aligned to the business needs and actively support them.
If IT processes and IT services are implemented, managed and supported in the appropriate way,the business will be more successful, suffer less disruption and loss of productive hours, reduce costs, increase revenue, improve public relations and achieve its business objectives.
what services are, and how service management can help service providers to deliver and manage these services are the key questions to start.
Service Management is a set of specialized organizational capabilities for providing value to customers in the form of services.
ITIL is a public framework that describes Best Practice in IT service management.It provides a framework for the governance of IT, the ‘service
wrap’, and focuses on the continual measurement and improvement of the quality of IT service delivered, from both a business and a customer perspective.
Service Strategy
Service Design
Service Design is a stage within the overall service lifecycle and an important
element within the business change process.
The main goals and objectives of Service Design are to:
• design services to meet agreed business outcomes
• design processes to support the service lifecycle
• identify and manage risks
• design secure and resilient IT infrastructures, environments, applications and data/information resources and capability
• design measurement methods and metrics
• produce and maintain plans, processes, policies, standards, architectures, frameworks and documents to support the design of quality IT solutions
• develop skills and capability within IT
• contribute to the overall improvement in IT service quality.
Four P's of Design;
• people: the people, skills and competencies involved in the provision of IT services
• products: the technology and management systems used in the delivery of IT services
• processes: the processes, roles and activities involved in the provision of IT services
• partners: the vendors, manufacturers and suppliers used to assist and support IT service provision.
19 Ağustos 2011 Cuma
6 Ekim 2010 Çarşamba
Yazılım Yaşam Döngüsü
analiz, tasarım, kodlama, test ve bakım
1. Tanımla ve planla
2. Çözümü geliştir
3. Yazılımı kur ve destekle
Analiz : Ne yapacağız ve nasıl yapacağız. Müşteri istek ve ihtiyaçları tespit aşamasıdır. yazılımdan ne istendiğinin doğru bir biçimde tanımlanması gerekir. Kapsam belirleme çalışması analiz aşamasında yapılır. Kapsam projenin neleri içerip neleri içermeyeceğinin belirlenmesidir. Eğer sonsuz zamanınız, bütçeniz, enerjiniz ve sabrınız varsa belki deneme yanılma yöntemiyle de uzun zamana yayarak yazılım geliştirebilirsiniz. Ama her projenin bir başlangıç ve bir bitiş zamanı vardır. Yani zamanınız sınırlıdır. Bu arada kaynaklarınız da sınırlı. Tek başınıza belirlenen süre içinde yazabileceğiniz kod miktarı da sınırlıdır. E işi yaparken bu kadar sınır varsa, işi çerçevelerken de bazı sınırlar koymalıyız. Biz buna kapsam yönetimi diyoruz.
Sonrasındaki aşama ise yazılımın yerine getireceği işlevlerin belirlenmesidir. Ek olarak temel iş kuralları, performans beklentileri, kısıtlar vb. şeyler de bu aşamada açıklığa kavuşturulur. Teyitler ve sorularla, olabildiğince temkinli olarak yazılım isterlerini çözümlemeye çalışmalıdır ekip.
Burada ihtiyaçlar belirlenirken aslında ilkel olan ama bir o kadar da işe yarayan bir yaklaşım vardır.Müşteriden gelen isteklerin aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilmesi lazımdır.Acaba
Bu istek,
- Mutlaka olmalı mı?
- Olursa iyi olur mu?
- Olmasa da olur mu?
Bu noktada aslında geliştirmeden önce öncelikleri doğru bir şekilde belirliyoruz ve sınırlı olan kaynakları (zaman, altyapı ve para) en iyi şekilde kullanmaya çabalıyoruz.
Kısaca analiz aaşması daha çok programı tanımlamak üzerine kurulmuş bir aşamadır.
Tasarım kısmında ise yazılım ile ilgili ekran tasarımları, veri tabanı tasarımları yapılır ve analiz aşamasında verilen kararlar hem programlama yapısı ile bilgisayar ortamına taşınır, hem de veritabanı ortamına taşınır.
Bundan sonraki aşama ise kodlamadır ki.. Ah ben oralara hiç girmeyeyim.. :D
1. Tanımla ve planla
2. Çözümü geliştir
3. Yazılımı kur ve destekle
Analiz : Ne yapacağız ve nasıl yapacağız. Müşteri istek ve ihtiyaçları tespit aşamasıdır. yazılımdan ne istendiğinin doğru bir biçimde tanımlanması gerekir. Kapsam belirleme çalışması analiz aşamasında yapılır. Kapsam projenin neleri içerip neleri içermeyeceğinin belirlenmesidir. Eğer sonsuz zamanınız, bütçeniz, enerjiniz ve sabrınız varsa belki deneme yanılma yöntemiyle de uzun zamana yayarak yazılım geliştirebilirsiniz. Ama her projenin bir başlangıç ve bir bitiş zamanı vardır. Yani zamanınız sınırlıdır. Bu arada kaynaklarınız da sınırlı. Tek başınıza belirlenen süre içinde yazabileceğiniz kod miktarı da sınırlıdır. E işi yaparken bu kadar sınır varsa, işi çerçevelerken de bazı sınırlar koymalıyız. Biz buna kapsam yönetimi diyoruz.
Sonrasındaki aşama ise yazılımın yerine getireceği işlevlerin belirlenmesidir. Ek olarak temel iş kuralları, performans beklentileri, kısıtlar vb. şeyler de bu aşamada açıklığa kavuşturulur. Teyitler ve sorularla, olabildiğince temkinli olarak yazılım isterlerini çözümlemeye çalışmalıdır ekip.
Burada ihtiyaçlar belirlenirken aslında ilkel olan ama bir o kadar da işe yarayan bir yaklaşım vardır.Müşteriden gelen isteklerin aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilmesi lazımdır.Acaba
Bu istek,
- Mutlaka olmalı mı?
- Olursa iyi olur mu?
- Olmasa da olur mu?
Bu noktada aslında geliştirmeden önce öncelikleri doğru bir şekilde belirliyoruz ve sınırlı olan kaynakları (zaman, altyapı ve para) en iyi şekilde kullanmaya çabalıyoruz.
Kısaca analiz aaşması daha çok programı tanımlamak üzerine kurulmuş bir aşamadır.
Tasarım kısmında ise yazılım ile ilgili ekran tasarımları, veri tabanı tasarımları yapılır ve analiz aşamasında verilen kararlar hem programlama yapısı ile bilgisayar ortamına taşınır, hem de veritabanı ortamına taşınır.
Bundan sonraki aşama ise kodlamadır ki.. Ah ben oralara hiç girmeyeyim.. :D
29 Eylül 2010 Çarşamba
Ağaçta mı yetişiyor bu insan kaynağı..
Gerek TOBB'da asistanlık yaparken, gerekse asistanlık süremin bitimine doğru gerek secretcv, gerek kariyer.net gibi sitelerde işe alım ilanlarını incelemiştim. Gözüme ilk etapta çarpan ilanların çoğunun deneyimli insan kaynağı istihdam etmeye yönelik ilanlar olmasıydı. Bu noktada hem aklıma etik konusu, hem de bu insan kaynağı ağaçta mı yetişiyor sorusu geldi doğal olarak.
Finansal anlamda güçlü olan şirketler ya da yeni proje alan şirketler hızlı bir şekilde de ilerleyebilmek adına yetiştirilmiş iş gücünün peşindeler. Peki ya o iş gücünün yetiştirilmesi ve olgunlaşması süreci, harcanan emekler, aldıkları eğitimlerin daha önceki şirkete hem para hem vakit anlamındaki maliyeti ne olacak? Etik anlamda da yetiştirmiyorum arkadaş ama ben tecrübeli adam arıyorum diye ilana çıkmak ciddi anlamda çirkin geliyor bana. Sen elinin altına taşı koyma, yeni mezun programları uygulama, sonra sistem içerisindeki diğer şirketlerin emeklerinden, zamanlarından çal ve başarılıyım diye dolan sektör içerisinde oh ne ala..
Diyorum ki kendi kendime bir de acaba taşa tutuyorum ama bir nebze de hata mı ediyorum, haklarını mı yiyorum diye geçiriyorum aklımdan.
TOBBdaki dönemlerimde Turkcell, Vodafone, Ziraat Bankası ve IBMTurk gibi şirketlerin yeni mezun programları hakkında bilgi edinme, hatta bu programlarının tanıtım toplantılarına katılma fırsatım olmuştu. Tabii genelde bu programlarda başarılı öğrencilerin peşindeler vs. vs.
Şimdi bunca söylediklerimden sonra şirketlerin büyük bir kısmı, insan kaynağı arayan şirketlerin büyük bir kısmı yetişmiş iş gücünün peşindeyken, maliyet olarak gördüğü için yetiştirme programları maliyet azaltma kararlarında ilk başvurdukları kalem iken akla bu yetişmiş iş gücü ağaçta mı yetişecek acaba diye sormak geliyor. Hele ki üniversitelerin eğitim programlarının iş gücü piyasasına uygun öğrenciler mezun etme noktasındaki başarılarını tartışmanın, bu konuyu masaya yatırmanın gerekli olduğu günümüzde bu konu biraz daha fazla önem kazanıyor.
26 Eylül 2010 Pazar
Neden güvenlik? Benim internetim sınırsız, birisi daha faydalansa ne olur ki??
Selamlar öncelikle,
Son 4 gün boyunca TBD'nin düzenlediği Bilişim Kurultayındaydım. Birbirinden güzel etkinlikler içerisinde özellikle güvenlik, sosyal medyaya vurgu yapan etkinlikleri kaçırmamaya çok gayret ettim. Bunlardan birisinin konusu da Erişim ve İçerik Güvenliğiydi. Katılımcıları Bilgi Güvenliği Derneğinden Yüksel Samast, Başkant Üniversitesinden Çığıl İlbaş( hackerlık tabanından geldiği söylenir.), Av. Mehmet Ali Köksal ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan Mehmet Sarıydı.
Wireless internet kullanırken neden dikkatli olmalıyız ya da şayet biz işletmeciysek wireless modemimizi kullandırırken neden dikkatli olmalıyız noktasında sizinle Av. Mehmet Ali Köksal'ın anlattığı bir kaç örnek olayı paylaşmak isterim.
Olay 1
Şahıs bir devlet dairesinde iyi pozisyonda çalışan bir zaatı muhterem. Wireless özellikli modeminde şifre kullanmadığı için başına gelenlere bakın siz hele. Hikayenin bundan sonrasından kendisinden mağdur olarak bahsedeceğim çünkü önemsiz gördüğü bir şifreleme olayıyla başına gelmeyen kalmamış. Modem şifresiz, wireless ve yakın çevrede bulunan herkeslerin kullanımına açık doğal olarak. Lojmanda oturan mağdurun modeminden faydalanarak internet kullanan ve aynı zamanda iş arkadaşı da olan şahıs internetten İngiltere dolaylarından bir arkadaş bulur kendisine. Muhabbetler biraz yetişkin içeriğe kaymaya başlar fakat şahıs karşısındakinin bir çocuk olduğunu bilmez. Çocuk muhabbetten sıkıldıktan sonra şahısı uyarmasına rağmen şahıs maalesef yetişkin içeriklerine bir de yetişkin içerikli resimler içeren mailler de eklemeye başlar. Derken durumu kontrol edemeyen İngiliz çocuk, durumu ailesi ile paylaşır. Durum İngiliz polisine, oradan İnterpole iletilir ve İP kayıtlarından( Internette sizi tek başka bir deyişle biricik kılan adrestir kendisi. ) Internet Servis Sağlayıcının da yardımı ile kaynak bulunur. Fakat modem mağdurumuzun adına kayıtlıdır ve şahıs izinsiz bir şekilde şifre koyulmamış bu modemi kullandığı için modemin bağlandığı ip ile internete çıkış almıştır. Dava iki yıl sürer, mağdur kendisini uzun süren celseler sonucundan haklar fakat bu süre zarfından görevinden olur, sosyal çevresinde kınanır hatta evliliği bile sallantıya girer. Demek ki neymiş modemimizi şifrelemeyecekmişiz. :)
Olay 2
İkinci olay ise kliniğinde hayvanlarını getiren müşterileri sıkılmasın diye şifresini müşterileri ile paylaşan bir veterinerin başına gelir. Şifre ile bağlantı sağlayan şahıs, internette öncesinde hacklediği mail adresleri ile işlem yaparken, polis tarafından doğal olarak veterinerin servis sağladığı modemin kayıtları çıkar. Bir iki yılda veterinerimiz uğraşır kendisini aklamak için.
Olay 3
Üçüncü ve son olayımız ise modemi ortak olarak paylaşan bir mağdurun başına gelir. Modeminin komşusu ile paylaşır şahıs, nasıl olsa aynı zamanlarda kullanmıyoruz, neden daha ekonomik koşullarda kullanmayalım ki derken aslında bir dava konusu olur kendisi. Ortak kullandığı kişiler bir üniversitede araştırma görevlisi olarak çalışan iki bilgisayar mühendisidir, bazı sitelerin ve sistemlerin güvenlik testlerini yaparlar ve hatta bunu da tezlerinde yazarlar. Ama kazın görünen ayağı öyle olmaz, istemeden suç işlerler. Tekrar ip kayıtlarından saldırının kaynağı incelendiğinde yetkililerin karşısına emekli, kendi halinde, halim selim bir amca çıkar. Tabii amcanın durumu tam olarak anlaması bile hayli zaman alır.
Gelelim öneriler kısmına:
Modeminiz şifresiz ise şifreleyin, mümkünse MAC adresi kontrolü de yapın.
Ortak kullanıma modeminizi açacaksanız şayet lütfen 5651 sayılı kanunun okuyun ve zorunluluklarınızı bilin. ( Log kayıtları tutmanız gerekiyor vs. )
Daha ekonomik olur düşüncesi ile modeminizi başkaları ile paylaşmayın ya da o kişilerden gerçekten emin olmadıkça bunu yapmayın.
Bunlar olaylardan çıkan öneriler benim güvenlik üzerine önerilerim ise şöyle olabilir:
Güncel ve piyasada bilindik kalitede bir anti virüs programı yükleyin.
Güncellemelerine dikkat edin ve belirli periyotlarla bilgisayarınızı tarayın.
Genelde virüs saldırılarının çoğu yetişkin içerikli sitelerden, kumar sitelerinden ve underground takılıyoruz biz diyen forumlardan gelir, mümkünse uzak durun.
Emule gibi P2P programları kullanmaktan kaçının. Bu hem yasal anlamda sıkıntılı olabilir, hem de bu platformlar da hali hazırda virüs yuvasıdır. Ve siz farkında olmasanız da başka bir deyişle paylaşım yapmasanız da indirdiklerinizi servis ediyor konumdasınızdır. Belki de virüs yayan bilgisayarlardan birisi de sizinki.
22 Eylül 2010 Çarşamba
Open Governance - Dr. Peter Levin
Open Governance özellikle Obama yönetiminden sonra önem kazanan bir kavramdır Amerikada. Açık kamu yönetimi olarak düşünebiliriz bu kavramı. Buyrunuz wikipedi tanımı için.
Velhasılkelam bu kavramda bilişimin önemi yadsınamaz. Amerika Birleşik Devletlerinde som dönemlerde tamamen vatandaşın kullanımı için tasarlanan ve gerçekleştirilen portaller, bilgi havuzları ve bu havuzların web aracılığı ile sunulması gibi hizmetler Obama yönetimi tarafından önemle üzerinde durulan Open Governance kavramını desteklemektedir.

Vatandaşın huzurunu ve güvenliğinin sağlanması için bilişim ürünlerinin ve bilişim uzmanlarının know-howlarının sonuna kadar kullanıldığından bahsetti Dr. Levin bugünkü söyleşisinde. (TBD Bilişim 2010 - Ulusal Bilişim Kurultayı)
Sağlık sektöründeki kimi uygulamalardan bahsetti.
En önemlisi ise Open Governance'ın temelinde inovasyonun, inovasyonun temelinde ise icat ve bu icadın uygulanmasının yattığını belirtti. İnovasyonun hayat bulması için ise biz Türk dinleyicilere bazı önerilerde bulundu. En can alıcısı ise kültürünüzün getirdiği I can't/don't/won't eğilimini I can/do/will eğilimine çeviriniz önerisinde bulundu.
Velhasılkelam bu kavramda bilişimin önemi yadsınamaz. Amerika Birleşik Devletlerinde som dönemlerde tamamen vatandaşın kullanımı için tasarlanan ve gerçekleştirilen portaller, bilgi havuzları ve bu havuzların web aracılığı ile sunulması gibi hizmetler Obama yönetimi tarafından önemle üzerinde durulan Open Governance kavramını desteklemektedir.
Vatandaşın huzurunu ve güvenliğinin sağlanması için bilişim ürünlerinin ve bilişim uzmanlarının know-howlarının sonuna kadar kullanıldığından bahsetti Dr. Levin bugünkü söyleşisinde. (TBD Bilişim 2010 - Ulusal Bilişim Kurultayı)
Sağlık sektöründeki kimi uygulamalardan bahsetti.
En önemlisi ise Open Governance'ın temelinde inovasyonun, inovasyonun temelinde ise icat ve bu icadın uygulanmasının yattığını belirtti. İnovasyonun hayat bulması için ise biz Türk dinleyicilere bazı önerilerde bulundu. En can alıcısı ise kültürünüzün getirdiği I can't/don't/won't eğilimini I can/do/will eğilimine çeviriniz önerisinde bulundu.
Sunay Akın, Bilgi Toplumu olmak ve Türkler
Bugün Türk Bilişim Derneği tarafından düzenlenen 27.Ulusal Bilişim Kurultayı'nın Birinci gününde Sunay Akın'ın bir söyleşisine katıldım. Stand-up havasında geçen söyleşinin aslında başlığı yukarıdaki gibi değildi dürüst olmak gerekirse, çağrılı konuşmacı olarak davet edilen Sunay Akın geneliyle Bilgi Toplumu, Türkiye, Türklerin Bilgi Toplumuna geçişi, ya da geçemeyişi üzerinde durdu söyleşisinde. Kendisinden önce Open-Governance konusunda konuşan Dr. Peter Levin'e de sataşmadan duramadı bir türlü nedense. Tarihsel örnekler verdi, tarihimizde aslında çok önemli olan ama zapt-ı rabt altına alınmadığı için hepimizin bihaber olduğu bir kaç olayı anlattı bizlere. Gelin öncelikle sizlere bu olaylardan bahsedeyim biraz.
Ülkelerin bayraklarının, bayraklarındaki anlamları tek tek anlattı. Fransa bayrağının, Meksika bayrağının hikayelerinden bahsetti biraz. Kardeşlik, barış, eşitlik gibi anlamları taşıdığı söylenen Fransa bayrağının zamanında kayıt altına alındığı için araştırdığı ve nasıl oluştuğunu anlattı bizlere. Temsil ettiği değerlerden ziyade hikaye aslında şöyledir:
Zamanında Fransa kralına karşı bir isyan olur ülke çapında, kralın gücünü ve otoritesini sağlayan değerler tartışmaya açılır eskilerde. Kralı otoritelerini kaybedeceklerini düşünen Parisli asiller ise desteklerler. O zamanlar Paris'i simgeleyen mavi ve kırmızı renklerin arasına da kralı simgeleyen beyazı koyarak, bu yeni bayrağı kullanmaya başlarlar kendileri için. Sonrasında ne mi olur, gün gelir Parisli asilzadelerin bu bayrağı milli bayrak olur.
Aynı şekilde İtalya ve Meksika bayraklarının da hikayesi var ama uzatmamak adına anlatmayacağım burada. Peki ya Türk bayrağının hikayesi nedir? Şehitlerin kanı üzerine düşen ay ve yıldızdan bahsedilir orta öğretim kurumlarında, değil mi? Peki sizce bu ne kadar doğrudur, ya da ne kadar mantıklıdır konusu üzerinde durdu Sunay Akın ve bayrağın gerçek hikayesini paylaştı bizlerle. E o kadarı da bize özel kalsın, bu gün söyleşiye katılmanın bir ödülü olsun ama size sadece şu kadarını söyleyeyim, bayrağımızın kökleri Abdülmecid zamanına kadar dayanıyor.
İşte Sunay Akın bu noktada bilgi toplumu olma yolunda olan Türkiye'nin ataları zamanında doğru kayıtları tutabilselerdi bazı şeylerin şimdi daha farklı olabileceğini savunuyor. Yeni hikayelerle durumu biraz daha genişletiyor.
Taksim Meydanında yapılan heykelin komik hikayesini anlatıyor dinleyicilere. Hani şu Taksim Meydanında olan meşhur Taksim Heykeli var ya, aslında onun orjinal adı Cumhuriyet Heykeliymiş. Cumhuriyet döneminde yaptırılması kararı alınıyor heykelin. Hemen bir yarışma tertip ediliyor ve İtalyan bir sanatçının gönderdiği tasarım beğeniliyor. İtalyan sanatçı Taksimin anlamını soruyor yetkililere ve su kanallarının taksim edileceğini düşünen İtalyan ortasında bugünkü heykeli barındıran ama etrafı havuz olan bir eser tasarlıyor ve yapmaya başlıyor. Daha önce Taksime gitme fırsatım oldu ama ne yalan söyleyeyim hiç dikkatle incelemedim bu eseri. Velhasıl bu eserin şu anki halinde aslında akması gereken bir çeşme varmış ama çalışmazmış, zaten etrafında da havuz yok. Neden biliyor musunuz, 6 taksitle ödenen sanatçının parası ödenemediği için eser tamamlanmamış, bunu kaçımız biliyoruz, bilenler el kaldırsın. :)
Anlatmaya devam ediyor Akın, Türkiyedeki müze sayının azlığından, kültürel değerlerimize ne kadar az sahip çıktığımızdan bahsediyor ve asıl kültürel hafızanın bu müzeler olduğunu belirtip, ABDdeki müze sayısının 17.000'den fazla olduğunu belirtiyor. Hani o yüz yıllık tarihi olan ABDnin sadece Anadoluda 1071'den bu yana bulunan Türklerden daha fazla müzesi olduğunu belirtiyor. Kaydetmediğimiz için unutuyoruz, sonra da tarihe dayalı olaylarda kendimizi savunamıyoruz diyor. Tarihçiler ve Sunay Akın'ın da aralarında bulunduğu bazı yazarlarımız Çanakkale döneminde düşman askerler tarafından Türklerle ilgili yazılan mektupları derliyorlarmış, bu mektuplarla açmayı planladıkları müze ile 1915 yılında yapıldığı iddia edilen soykırımın çürütülebileceğini vurguluyor. Bu müzeyi gezmek için sabırsızlanıyorum.
Hatta bu mektuplardan birisini paylaşayım sizlerle. İngiliz bir subay yazmış bir yakınına bu mektubu. Savaş esnasında Türkler beyaz bir bayrak sallamışlar bir an, buluşmuş iki komutan, bizim komutanımız özür dilemiş İngiliz subaydan, siz yokuş aşağı konuşlanmışsınız, bizim ise arkamız düzlük. İstemeden, farkında olmadan sizin sıhhiye katırınızı vurduk, yaralılarınızı taşımakta eminim zorlanıyorsunuzdur. Lütfen bizim katırımızı alınız ve yaralılarınızı bu katır ile taşıyınız diyor. Bu mektupların çoğunda Türklerin iyi niyetinden, savaştaki mertliklerinden bahsediliyormuş. Bu mektuplarla kuracakları müzeyle yalan bir soykırımdan bahseden Ermenileri çürütmekmiş asıl ve asil amaçları. Soruyor Sümer Akın, o dönemde değil 1 milyon Ermeniyi kesmek, 1 milyon kurban kesecek techizatı olmayan Türk ordusunun böylesine bir soykırımı gerçekleştirmesi nasıl mümkündür? Düşmanları tarafından aynı dönemde mertlikleri ve insani değerleri mektuplara dökülen atalarımıza yapılan saygısızlığa sessiz kalmamamız gerektiğini söylüyor. Neyse dönelim konumuza.
İşte bilginin, bilgi toplumu olmanın önemini vurguluyor. Kaydedilen bilginin bugüne değil, aslında geleceğe ışık tuttuğunu vurguluyor. Bilim ile taçlandırmayan, mantıksal açıklaması bilimsel olarak yapılamayan hiç bir bilginin doğru olamayacağını belirtiyor.
Diğer olaylar ise şöyle;
Acaba kaçımız daha 1930'lu yıllarda, hem de Taksim Meydanında ilk Çocuk Hakları Bildirgesinin Türk bir öğretmen tarafından yazıldığını ve okunduğunu biliyor.
Peki ya kaçımız, bundan 500 sene öncesinde Osmanlı döneminde defterdar olan Nazlı Mahmut Efendinin İstanbulda yaptırdığı caminin minaresine o zamanın bilim simgesi okka ve kalem koydurttuğunu biliyor. Bu arada bu camii Dünyada tekmiş, hatta bütün dini mekanlar arasında tek olarak değerlendirilmesi gerekiyormuş.
Artık günümüzde bilginin önemi aşikardır. Doğru, bozulmamış bilginin stratejik kararlar alınması noktasındaki değerinden dolayı -hatta bu bilginin hızlı ve doğruca iletilmesinin daha önemli olduğunu düşünüyorum ben- çağımıza Bilgi Çağı denilmektedir bir sürü bilim adamı ve aydın tarafından.
Günümüzde doğru bilginin, doğru bir şekilde iletilmesi noktasından Bilişim Teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren herkesin bir nebze sorumluluk duyması gerektiğini, buna sadece günümüz ihtiyaçları için değil, geleceği aydınlatma noktasında gelecek kuşaklarımıza doğru miras bırakabilmemiz konusundaki önemini de dinleyicilerle paylaşıyor.
Program Cumartesi günü akşamına kadar devam edecek, çeşitli konularla oluşan seminerler, firma tanıtımları yapılan organizasyon Ankara Rixos Otelinde yapılmaktadır ve katılım ücretsizdir.
Etkinlik programına buradan ulaşabilirsiniz.
Ülkelerin bayraklarının, bayraklarındaki anlamları tek tek anlattı. Fransa bayrağının, Meksika bayrağının hikayelerinden bahsetti biraz. Kardeşlik, barış, eşitlik gibi anlamları taşıdığı söylenen Fransa bayrağının zamanında kayıt altına alındığı için araştırdığı ve nasıl oluştuğunu anlattı bizlere. Temsil ettiği değerlerden ziyade hikaye aslında şöyledir:
Zamanında Fransa kralına karşı bir isyan olur ülke çapında, kralın gücünü ve otoritesini sağlayan değerler tartışmaya açılır eskilerde. Kralı otoritelerini kaybedeceklerini düşünen Parisli asiller ise desteklerler. O zamanlar Paris'i simgeleyen mavi ve kırmızı renklerin arasına da kralı simgeleyen beyazı koyarak, bu yeni bayrağı kullanmaya başlarlar kendileri için. Sonrasında ne mi olur, gün gelir Parisli asilzadelerin bu bayrağı milli bayrak olur.
Aynı şekilde İtalya ve Meksika bayraklarının da hikayesi var ama uzatmamak adına anlatmayacağım burada. Peki ya Türk bayrağının hikayesi nedir? Şehitlerin kanı üzerine düşen ay ve yıldızdan bahsedilir orta öğretim kurumlarında, değil mi? Peki sizce bu ne kadar doğrudur, ya da ne kadar mantıklıdır konusu üzerinde durdu Sunay Akın ve bayrağın gerçek hikayesini paylaştı bizlerle. E o kadarı da bize özel kalsın, bu gün söyleşiye katılmanın bir ödülü olsun ama size sadece şu kadarını söyleyeyim, bayrağımızın kökleri Abdülmecid zamanına kadar dayanıyor.
İşte Sunay Akın bu noktada bilgi toplumu olma yolunda olan Türkiye'nin ataları zamanında doğru kayıtları tutabilselerdi bazı şeylerin şimdi daha farklı olabileceğini savunuyor. Yeni hikayelerle durumu biraz daha genişletiyor.
Taksim Meydanında yapılan heykelin komik hikayesini anlatıyor dinleyicilere. Hani şu Taksim Meydanında olan meşhur Taksim Heykeli var ya, aslında onun orjinal adı Cumhuriyet Heykeliymiş. Cumhuriyet döneminde yaptırılması kararı alınıyor heykelin. Hemen bir yarışma tertip ediliyor ve İtalyan bir sanatçının gönderdiği tasarım beğeniliyor. İtalyan sanatçı Taksimin anlamını soruyor yetkililere ve su kanallarının taksim edileceğini düşünen İtalyan ortasında bugünkü heykeli barındıran ama etrafı havuz olan bir eser tasarlıyor ve yapmaya başlıyor. Daha önce Taksime gitme fırsatım oldu ama ne yalan söyleyeyim hiç dikkatle incelemedim bu eseri. Velhasıl bu eserin şu anki halinde aslında akması gereken bir çeşme varmış ama çalışmazmış, zaten etrafında da havuz yok. Neden biliyor musunuz, 6 taksitle ödenen sanatçının parası ödenemediği için eser tamamlanmamış, bunu kaçımız biliyoruz, bilenler el kaldırsın. :)
Anlatmaya devam ediyor Akın, Türkiyedeki müze sayının azlığından, kültürel değerlerimize ne kadar az sahip çıktığımızdan bahsediyor ve asıl kültürel hafızanın bu müzeler olduğunu belirtip, ABDdeki müze sayısının 17.000'den fazla olduğunu belirtiyor. Hani o yüz yıllık tarihi olan ABDnin sadece Anadoluda 1071'den bu yana bulunan Türklerden daha fazla müzesi olduğunu belirtiyor. Kaydetmediğimiz için unutuyoruz, sonra da tarihe dayalı olaylarda kendimizi savunamıyoruz diyor. Tarihçiler ve Sunay Akın'ın da aralarında bulunduğu bazı yazarlarımız Çanakkale döneminde düşman askerler tarafından Türklerle ilgili yazılan mektupları derliyorlarmış, bu mektuplarla açmayı planladıkları müze ile 1915 yılında yapıldığı iddia edilen soykırımın çürütülebileceğini vurguluyor. Bu müzeyi gezmek için sabırsızlanıyorum.
Hatta bu mektuplardan birisini paylaşayım sizlerle. İngiliz bir subay yazmış bir yakınına bu mektubu. Savaş esnasında Türkler beyaz bir bayrak sallamışlar bir an, buluşmuş iki komutan, bizim komutanımız özür dilemiş İngiliz subaydan, siz yokuş aşağı konuşlanmışsınız, bizim ise arkamız düzlük. İstemeden, farkında olmadan sizin sıhhiye katırınızı vurduk, yaralılarınızı taşımakta eminim zorlanıyorsunuzdur. Lütfen bizim katırımızı alınız ve yaralılarınızı bu katır ile taşıyınız diyor. Bu mektupların çoğunda Türklerin iyi niyetinden, savaştaki mertliklerinden bahsediliyormuş. Bu mektuplarla kuracakları müzeyle yalan bir soykırımdan bahseden Ermenileri çürütmekmiş asıl ve asil amaçları. Soruyor Sümer Akın, o dönemde değil 1 milyon Ermeniyi kesmek, 1 milyon kurban kesecek techizatı olmayan Türk ordusunun böylesine bir soykırımı gerçekleştirmesi nasıl mümkündür? Düşmanları tarafından aynı dönemde mertlikleri ve insani değerleri mektuplara dökülen atalarımıza yapılan saygısızlığa sessiz kalmamamız gerektiğini söylüyor. Neyse dönelim konumuza.
İşte bilginin, bilgi toplumu olmanın önemini vurguluyor. Kaydedilen bilginin bugüne değil, aslında geleceğe ışık tuttuğunu vurguluyor. Bilim ile taçlandırmayan, mantıksal açıklaması bilimsel olarak yapılamayan hiç bir bilginin doğru olamayacağını belirtiyor.
Diğer olaylar ise şöyle;
Acaba kaçımız daha 1930'lu yıllarda, hem de Taksim Meydanında ilk Çocuk Hakları Bildirgesinin Türk bir öğretmen tarafından yazıldığını ve okunduğunu biliyor.
Peki ya kaçımız, bundan 500 sene öncesinde Osmanlı döneminde defterdar olan Nazlı Mahmut Efendinin İstanbulda yaptırdığı caminin minaresine o zamanın bilim simgesi okka ve kalem koydurttuğunu biliyor. Bu arada bu camii Dünyada tekmiş, hatta bütün dini mekanlar arasında tek olarak değerlendirilmesi gerekiyormuş.
Artık günümüzde bilginin önemi aşikardır. Doğru, bozulmamış bilginin stratejik kararlar alınması noktasındaki değerinden dolayı -hatta bu bilginin hızlı ve doğruca iletilmesinin daha önemli olduğunu düşünüyorum ben- çağımıza Bilgi Çağı denilmektedir bir sürü bilim adamı ve aydın tarafından.
Günümüzde doğru bilginin, doğru bir şekilde iletilmesi noktasından Bilişim Teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren herkesin bir nebze sorumluluk duyması gerektiğini, buna sadece günümüz ihtiyaçları için değil, geleceği aydınlatma noktasında gelecek kuşaklarımıza doğru miras bırakabilmemiz konusundaki önemini de dinleyicilerle paylaşıyor.
Program Cumartesi günü akşamına kadar devam edecek, çeşitli konularla oluşan seminerler, firma tanıtımları yapılan organizasyon Ankara Rixos Otelinde yapılmaktadır ve katılım ücretsizdir.
Etkinlik programına buradan ulaşabilirsiniz.
9 Mayıs 2010 Pazar
TOBB ETÜ Personelleri Ödülleri için oy kullanmayı UNUTMAYINIZ..
Okulumuz tarafından ilki bu sene gerçekleştirilen ve geleneksel hale getirilmesini umduğum bu değerli uygulamanın adımları ile ilgili olarak hala yeteri kadar duyurunun yapılmadığı ve oylamaya katılacak kitleye yeteri kadar ulaşamadığı kanısındayım. Geçenlerde daha önce gerekli açıklamaların yapıldığını dile getiren bir mail aldıktan sonra çok şaşırmıştım ve tarafıma ulaşmayan söz konusu mailleri diğer arkadaşlarımdan edinme yoluna gitmiştim. Bu noktada bu yazıyı okuma ihtimali olan yetkilileri konuyla ilgili bilgilendirmek isterim.
Anladığım kadarı ile uygulama şöyle; biz öğrenciler ve idari personeller kategorileri söz konusu mail ile bildirilmiş ödüllerle ilgili olarak adaylarımızı odul@etu.edu.tr adresine gönderecek ve neden aday gösterdiğinizi bir kaç cümleyle açıklayacaksınız. Ben biraz önce şu yazımda aday göstermeyi düşündüğüm ve desteklerinizi istediğim adaylarımla ilgili maili biraz önce gönderdim. Aşağıda paylaşmak isterim.
Personel ödüllerinde 2. Kategori olan en yardımcı personel ödülüne Sosyal Bilimler Enstitüsü sekreteri Senem Üçbudak'ı MBA programındaki öğrenci ve mezunlara, bıkmadan usanmadan, büyük bir sabırla yardımcı olduğu, baştan savma iş çıkarmaktan ziyade ciddiyetle dinleyerek ve çözüm üreterek, MBA program paydaşlarının soru ve sorunlarını sahiplenerek, çözüm yolları aradığı için öneriyorum. Yaklaşık üç yıldır, üniversitemizde asistan olarak çalıştığım ve Senem'e yakın çalıştığım için işini ciddiye alışını ve özverisini bizzat biliyorum ve bu ödüle aday göstererek istiyorum ki tam olarak karşılığı olmasa dahi bu şekilde minnetimi paylaşabileyim, benim bildiklerimi başkalaırı da bilsin.
3. Kategori olan En Başarılı Personel ödülüne ise İİBF sekreteri iken işinde gösterdiği özveri, çevresine sunduğu ışık ve takdir edilesi çabaları ile Rektörlük Özel Kalemi vazifesine yükselen sayın Özge Ergüden Güldirim'i aday olarak önermek istiyorum. Başarısının yanı sıra işine verdiği önem ve üniversitemizin diğer paydaşlarına gösterdiği saygının yanı sıra çiçeklere gösterdiği sevgi ile bence bu ödülü en çok hakeden personelimizin Özge olduğunu düşünüyorum.
Saygılarımla,
Uygulamayı düşünen, tasarlayan ve seçici kurulda yer alanlarla uygulama ile ilgili düşüncelerimi paylaşamadan ve teşekür edemeden de yapamadım.
Bu tarz ödüllerin ve uygulamaların üniversitemizin marka değerine ve TOBB ETÜ'lülük algısına olumlu katkı sağlayacağını düşündüğüm için öncelikle bu uygulamayı düşünenlere teşekkürü borç bilirim. Mezuniyet sonrasında önemi çok daha fazla hissedilen sosyal ağ olgusunun daha gelişmesi için, Nüniversitelilik anlayışının yaygınlaşmasını şart olarak görüyorum. Nasıl öğretim elemanları, öğrenciler, idari personller üniversitemizin paydaşları ise mezunlarımızda bizleri iş hayatında temsil edeceği için bağlılıklarının, okula duydukları sadakatin yüksek olması gerekmektedir. Bunun yolu da geleceğin mezunu öğrencilerimizin okul ortamından mutlu olması ve TOBB ETÜlülüğü hayatının önemli bir yerine koyması ile mümkündür. Bu atmosferin sağlanabilmesi için ise bütün paydaşların TOBB ETÜlülük bilincine sahip olması, bu bilince katkıda bulunması noktasında personelimizin moral ve motivasyonunu artıracağını düşündüğüm bu uygulamanın önemi noktasında değerli emekleriniz için teşekkürü borç bilirim.
Gelelim oylama ile ilgili bize düşen kısma, sizlerden ricam 2. Kategori olan En Yardımcı Personel Ödülüne bir kaç cümle açıklama ile Senem Üçbudağı, 3. Kategori olan En Başarılı Personel Ödülüne ise bir kaç cümle açıklama ile Özge Ergüden Güldirim'i aday olarak göstermenizdir.
Anladığım kadarı ile uygulama şöyle; biz öğrenciler ve idari personeller kategorileri söz konusu mail ile bildirilmiş ödüllerle ilgili olarak adaylarımızı odul@etu.edu.tr adresine gönderecek ve neden aday gösterdiğinizi bir kaç cümleyle açıklayacaksınız. Ben biraz önce şu yazımda aday göstermeyi düşündüğüm ve desteklerinizi istediğim adaylarımla ilgili maili biraz önce gönderdim. Aşağıda paylaşmak isterim.
Personel ödüllerinde 2. Kategori olan en yardımcı personel ödülüne Sosyal Bilimler Enstitüsü sekreteri Senem Üçbudak'ı MBA programındaki öğrenci ve mezunlara, bıkmadan usanmadan, büyük bir sabırla yardımcı olduğu, baştan savma iş çıkarmaktan ziyade ciddiyetle dinleyerek ve çözüm üreterek, MBA program paydaşlarının soru ve sorunlarını sahiplenerek, çözüm yolları aradığı için öneriyorum. Yaklaşık üç yıldır, üniversitemizde asistan olarak çalıştığım ve Senem'e yakın çalıştığım için işini ciddiye alışını ve özverisini bizzat biliyorum ve bu ödüle aday göstererek istiyorum ki tam olarak karşılığı olmasa dahi bu şekilde minnetimi paylaşabileyim, benim bildiklerimi başkalaırı da bilsin.
3. Kategori olan En Başarılı Personel ödülüne ise İİBF sekreteri iken işinde gösterdiği özveri, çevresine sunduğu ışık ve takdir edilesi çabaları ile Rektörlük Özel Kalemi vazifesine yükselen sayın Özge Ergüden Güldirim'i aday olarak önermek istiyorum. Başarısının yanı sıra işine verdiği önem ve üniversitemizin diğer paydaşlarına gösterdiği saygının yanı sıra çiçeklere gösterdiği sevgi ile bence bu ödülü en çok hakeden personelimizin Özge olduğunu düşünüyorum.
Saygılarımla,
Uygulamayı düşünen, tasarlayan ve seçici kurulda yer alanlarla uygulama ile ilgili düşüncelerimi paylaşamadan ve teşekür edemeden de yapamadım.
Bu tarz ödüllerin ve uygulamaların üniversitemizin marka değerine ve TOBB ETÜ'lülük algısına olumlu katkı sağlayacağını düşündüğüm için öncelikle bu uygulamayı düşünenlere teşekkürü borç bilirim. Mezuniyet sonrasında önemi çok daha fazla hissedilen sosyal ağ olgusunun daha gelişmesi için, Nüniversitelilik anlayışının yaygınlaşmasını şart olarak görüyorum. Nasıl öğretim elemanları, öğrenciler, idari personller üniversitemizin paydaşları ise mezunlarımızda bizleri iş hayatında temsil edeceği için bağlılıklarının, okula duydukları sadakatin yüksek olması gerekmektedir. Bunun yolu da geleceğin mezunu öğrencilerimizin okul ortamından mutlu olması ve TOBB ETÜlülüğü hayatının önemli bir yerine koyması ile mümkündür. Bu atmosferin sağlanabilmesi için ise bütün paydaşların TOBB ETÜlülük bilincine sahip olması, bu bilince katkıda bulunması noktasında personelimizin moral ve motivasyonunu artıracağını düşündüğüm bu uygulamanın önemi noktasında değerli emekleriniz için teşekkürü borç bilirim.
Gelelim oylama ile ilgili bize düşen kısma, sizlerden ricam 2. Kategori olan En Yardımcı Personel Ödülüne bir kaç cümle açıklama ile Senem Üçbudağı, 3. Kategori olan En Başarılı Personel Ödülüne ise bir kaç cümle açıklama ile Özge Ergüden Güldirim'i aday olarak göstermenizdir.